Generalis Bedrijfsbouw is vooruitstrevend op het gebied van integrale bouw en gespecialiseerd in prefab betonbouw. Ze zet graag een stap verder. Of het nu gaat om staal, hout of hybride constructies: de ontwerpende bouwpartner draait haar hand er niet voor om. Bovendien is zij hét adres voor PGS15- en PGS37-2-projecten. De bedrijfsbouwer wordt graag al in een vroeg stadium bij projecten betrokken om – samen met de belangrijkste stakeholders – de ontwerpuitgangspunten te vertalen naar een haalbaar en maakbaar plan dat naar wens ook prefab gebouwd kan worden.
Generalis Bedrijfsbouw is in 2020 opgericht door de vier ervaren en gedreven ‘generalisten’ Albert Holsappel, Bart Dekkers, Rick Sterk en Ruud Vogelaar, die elk hun eigen expertise inbrengen. In december 2022 kwam hier William Holvoet bij, die sinds april 2023 ook medeaandeelhouder is. “Een mooi moment om te inventariseren waar we staan en waar we in de toekomst naartoe willen”, aldus Vogelaar. “Met William waaide een nieuwe, frisse wind door ons bedrijf. Dit wilden we ook zichtbaar maken in onze branding, waarbij het verbinden van talenten centraal stond. Zowel op directieniveau, medewerkersniveau als klantniveau.” Holsappel: “We hebben een fantastisch mooi team van medewerkers én partnerrelaties. Dit wilden we nog duidelijker zichtbaar maken. Zowel in ons logo, onze kleuren als op onze website, zodat de look én feel van ons bedrijf perfect harmoniëren.”
Het nieuwe logo van Generalis Bedrijfsbouw is geïnspireerd op een pentagoon, waarbij de vijf afgeronde hoeken voor de kracht van de vijf generalisten én de kracht van samen staan. “Voor de kleuren hebben we ons laten inspireren door de persoonlijkheidskleuren”, vertelt Vogelaar. “Hierbij wilden we het primaire rood, geel, groen en blauw wat afzwakken, omdat er veel meer nuance zit in wie wij zijn en wat wij doen. Het is lastig om ons in één hokje te vangen. We zijn niet voor niets generalisten. Daarom hebben we ieders hoofdkleur en bijkleur in softe tonen gecombineerd.” Sterk: “Hoewel de kleuren van het logo uiteindelijk wat afwijken van de primaire persoonlijkheidskleuren, zitten deze kleuren er nog altijd in. We hebben álles in huis, maar het is de mix die overheerst. De kracht van samen.”
“Als organisatie willen wij af van de traditionele bouwaanpak”, benadrukt Vogelaar. “De ondersteuning van onze klanten én hun bedrijfs- en productieprocessen is daarbij het uitgangspunt. Niet het gebouw zelf, maar juist zijn functie en toegevoegde waarde staan bij ons centraal. Het gebouw is hierbij slechts een middel; geen doel op zich.” Holsappel: “Wij krijgen energie van het sparren met en ondersteunen van klanten. Daar nemen we ook alle tijd voor, zodat een klant ook echt krijgt wat hij wil én nodig heeft.” Dekkers: “Generalis Bedrijfsbouw doet geen kunstje. We doen niet wat we tien jaar geleden of misschien zelfs gisteren al deden, maar proberen onszelf elke dag opnieuw uit te vinden. Uiteraard ten gunste van de klant én zijn processen. De plannen die hieruit voortkomen, kunnen we bovendien tot in detail uitwerken. Van ontwerp tot engineering en vergunningsaanvraag, waarna we een en ander ook waarmaken in de verdere uitwerking en realisatie. Deze aanpak heeft ons inmiddels een trouw klantenbestand opgeleverd, met relaties die veel verder teruggaan dan de oorsprong van ons bedrijf.”
Ditzelfde geldt voor de relatie met leveranciers en medewerkers, vertelt Sterk. “Wie kiest voor Generalis Bedrijfsbouw, kiest niet voor een starre organisatie maar voor samenwerking met een hecht team van specialisten die perfect op elkaar zijn ingespeeld.” Vogelaar onderstreept dit. “Wij willen de beste partner zijn voor onze klanten”, benadrukt hij. “Dit begint bij onze medewerkers, die klanten bijna letterlijk bij de hand nemen om tot het beste resultaat te komen. Onze nieuwe website gaat hierin mee en toont onze visie, betrokkenheid en talenten. Niet het bedrijf, maar juist onze mensen staan centraal. Uiteraard aangevuld met de mooie projecten die wij als team mochten realiseren.”