Platform over nieuwbouw, renovatie, restauratie en transformatie
Closing the circle, together
CEO Ivo van der Mark.

Closing the circle, together

Met 33 werkmaatschappijen onder eigen merknaam is JAJO de laatste decennia uitgegroeid tot een veelzijdige speler in de bouw en ontwikkeling. Mede dankzij een aantal slimme overnames is JAJO in staat vraaggericht te opereren, met innovatieve toepassingen en duurzame bouwmethoden. “Wij bedienen de gehele vastgoedcyclus en streven altijd naar een hoge klanttevredenheid”, zegt CEO Ivo van der Mark.

De groei van JAJO (550 miljoen euro omzet per jaar) is veelal autonoom en om strategische redenen als bovengenoemde tot stand gekomen, zegt Van der Mark. “Wij hebben er bewust voor gekozen om de merknamen van dochterondernemingen zoals Janssen de Jong Bouw en Hercuton in stand te houden. De synergie zit in gedeelde kernwaarden, zoals bevoegdheden laag in de organisaties, het feit dat we complementair zijn aan elkaar, maar ook in vestigingen met maximaal 100 man. Deze bottom-up aanpak zorgt ervoor dat je niet log wordt en veel moet aansturen, maar kunt werken op basis van vertrouwen.”

Lerend vermogen

Een deel van de aangenomen bouwprojecten wordt door eigen ontwikkeling gerealiseerd. “In Nederland ontwikkelen wij op enkele belangrijke plaatsen met grondposities, zoals het Merwedekwartier in Utrecht”, zegt Van der Mark. “Zelf ontwikkelen is geen must, net als het in onderhoud nemen van nieuw gebouwde projecten. We willen handelen vanuit toegevoegde waarde en zo vraaggericht mogelijk opereren. Dat doen wij met bedrijven die op hun vlak excelleren, zoals Koninklijke Woudenberg in de monumentale renovatie of New Horizon als het gaat om circulair oogsten. De toegevoegde waarde van New Horizon is enerzijds dat we hiermee kennis en expertise over de toepassing van bouwmaterialen in huis hebben. Anderzijds hebben we door het oogstbedrijf ook een visie op demontabel bouwen. Dit heeft ook impact op het ontwerpproces.”

Levenscyclus

JAJO is in staat om met haar dochterondernemingen opdrachtgevers in de gehele vastgoedcyclus dienstverlening te bieden. “Daar bedenken we slimme en duurzame concepten voor. Wij hebben een langetermijnvisie op vastgoed én gaan langetermijnrelaties aan met onze klanten. Gemiddeld 70% van onze klanten vervolgen op basis van klanttevredenheid de vastgoedcyclus met een andere dochteronderneming binnen JAJO. Wij kijken ook verder dan Nederland en hebben dochterondernemingen in de Caribbean en Polen. Onze kennis en kunde delen we met elkaar. De kracht van JAJO zit in vraaggericht werken in de gehele vastgoedcyclus, in de optimalisatie van processen en uiteindelijk de tevredenheid van de klant en andere stakeholders. Onze missie is niet voor niets Closing the circle, together.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten