Kit die niet meer houdbaar of ongebruikt is, eindigt in de bouwsector vaak als chemisch afval. Kitservice Nederland helpt graag mee aan de oplossing van dit probleem met slimme inkoop, efficiënt voorraadbeheer en unieke services, zoals advies en kittraining. “Wij willen meer zijn dan een leverancier; we helpen verspilling voorkomen”, zegt Nick Hermsen van Kitservice Nederland. Kortom: Kitservice Nederland is meer dan alleen een kit: het bedrijf is de duurzame totaalpartner in afdichting.
Kitservice Nederland biedt een breed assortiment aan afdichtingsmaterialen: van lijm- en kitproducten tot verwerkingsgereedschap, primers en alles daar tussenin. “Alles wat je als vakman nodig hebt, leveren wij”, vertelt Hermsen. Het allermooiste? Kitservice Nederland levert nog meer dan alleen materiaal. Zo biedt het bedrijf veel extra services, zoals projectmatig inkopen, magazijnbeheer, opleiding en passend advies over specifieke producttoepassingen. “We zien regelmatig dat materialen worden gebruikt voor doeleinden waarvoor ze niet geschikt zijn. Met ons advies willen we dit voorkomen”, voegt Marcel Koenders, inkoper bij Eurokit, toe. De combinatie van services zorgt ervoor dat klanten minder misgrijpen en verspilling van materialen wordt verminderd.
Grote bouwprojecten vragen om grote hoeveelheden kit. “We snappen helemaal dat het lastig is om in te schatten hoeveel je nodig hebt”, benadrukt Hermsen. “Je wilt natuurlijk niet te weinig inkopen, maar je wilt ook geen enorm overschot houden. Vaak blijf je met een voorraad zitten die uiteindelijk over de datum gaat. Zonde. Voor je portemonnee, maar ook voor het milieu.” Gelukkig heeft Kitservice Nederland daar iets op bedacht: projectmatig inkopen. “We denken mee over hoeveel kit nodig is. En houd je voorraad over? Dan kun je die terugsturen”, legt Koenders uit. Hermsen benadrukt: “Ons doel is om klanten te helpen hun voorraad zo duurzaam mogelijk te beheren.”
Naast materiaal- en projectadvies biedt Kitservice Nederland ook praktische services, zoals magazijnbeheer en voorraadbeheer. Hermsen: “Ons doel? Geen gedoe met magazijnbeheer! Een magazijn met voorraadverschillen, tekorten of verlopen producten: je herkent het vast. Gelukkig zorgen wij met onze slimme systemen voor efficiënt magazijnbeheer. Zo heb je altijd op tijd nieuwe voorraad, geen verlopen kit in voorraad en minder gedoe met administratieve taken.” Daarnaast biedt het bedrijf een kitcursus aan, waarin zowel theorie als praktijk aan bod komen. Deze opleiding, gratis voor vaste klanten, helpt vakmensen om kitproducten op de juiste manier toe te passen. “We leren je de fijne kneepjes van het vak. We nemen deelnemers mee op ontdekkingsreis langs alle verschillende producten en technieken. Zo vergroot je jouw vakmanschap en lever je een nóg betere service voor je klanten. Bovendien leer je hoe het wél moet. Zo voorkom je fouten en gebruik je materialen optimaal. Alles voor de creatie van een duurzame keten.”
Kitservice Nederland heeft ook een digitaal klantenportaal ontwikkeld, waarmee klanten hun bestellingen beheren, facturen kunnen inzien en inkoopprijzen kunnen bekijken. Deze digitale tool zorgt voor overzicht en gemak en helpt klanten hun voorraad efficiënt te beheren. Koenders: “Onze klanten kunnen alles online regelen, van offertes tot facturen. Hierdoor besparen ze tijd en houden ze beter zicht op hun inkoop. En dat gaat natuurlijk ook weer verspilling tegen.”
Voor Kitservice Nederland is duurzaamheid niet zomaar een modewoord, maar een missie. Hermsen en Koenders hopen met hun aanpak klanten door het hele land te bedienen en een positieve bijdrage te leveren aan de bouwsector. “We hopen dat bedrijven bewuster omgaan met hun voorraden”, zegt Hermsen. “Wij willen dat klanten niet alleen aan vandaag, maar ook aan de toekomst denken. Samen maken we de bouw duurzamer.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Kitservice Nederland.